0910/902 315, 0902/939 902 doucovanie@cielene.sk

Jeden deň v živote doučovateľa – Lucia K.

Volám sa Lucia, mám 22 rokov a už viac ako rok pôsobím ako doučovateľka v agentúre Cielene. Pochádzam z Bratislavy, momentálne navštevujem štvrtý ročník na matfyze a študujem aplikovanú matematiku. V Cielene doučujem prioritne matematiku, príležitostne však dokážem mojim matematickým žiakom pomôcť aj s fyzikou či chémiou, ktoré som na strednej škole tiež obľubovala. Najradšej mám študentov, ktorí končia základnú alebo prichádzajú na strednú školu, a teda doučujem hlavne tieto ročníky – pravidelne aj nepravidelne, pripravujem lepších aj horších žiakov do školy, na písomky, doučujem matematiku na prijímacie pohovory na bilingválne gymnáziá, pripravujem na Testovanie 9.
V tomto semestri zatiaľ doučujem šiestich žiakov. Keďže mám písať o mojom jednom dni – napíšem vám o utorku. V utorok doobeda mám školu od 8:10 do 13:00, čiže mi to ideálne vychádza aj s mojimi doučovaniami.

Hneď po škole na 13:45 mám na dnes naplánované nové doučovanie v Ružinove. Jedná sa o deviatačku, ktorá hľadala prípravu na Testovanie 9. Na prvé stretnutie mám pripravený test, ktorý jej dám, aby som zistila, ako na tom je s matematikou druhého stupňa ZŠ. Z výsledkov vidím, že je šikovná žiačka, čo je veľmi príjemné zistenie. Nemá problém takmer s ničím, len niektoré vzorce nevie z hlavy – ale tie väčšinou na monitore aj tak majú v zadaní, a niekedy spraví „preklep“ pri písaní, i keď hovorí správne. Vidím, že na tom budeme musieť popracovať. Na konci doučovania jej dám domácu úlohu a porozprávam sa s jej maminou, ktorá je na prvé doučovanie doma. O týždeň som tam zas ako na koni a začneme počítať príklady.

Neskôr sa presúvam do Nového Mesta, tento raz je na rade naozaj talentovaný žiak sexty na osemročnom gymnáziu. Doučujem ho už od januára, ale nie matematiku v pravom slova zmysle. Študent sa zaujíma o ekonómiu a jej prepojenie s matematikou. Spolu počas 90 minút doučovania prechádzame na hodinách rôzne témy, dokonca som pri týchto doučovaniach vytiahla môj prvácky zošit z ekonómie na matfyze. Toto doučovanie je pre mňa trošku náročnejšie na prípravu, ale baví ma a fascinuje, že tak mladý žiak sa zaujíma o tieto veci. Normálne je pre mňa česť ho doučovať.

Dnes ma čaká ešte jedno doučovanie, ale až o niečo neskôr, s ohľadom na krúžky žiaka. Mám medzitým dostatok času pre seba a pravidelne sa v utorky večer stretávam s mojimi kamarátkami zo strednej školy na večernej bezkofeínovej káve. Porozprávame sa, poklebetíme a po šálke kávy a pohári limonády idem z mesta na posledné doučovanie.

Posledný môj utorkový žiak je ôsmak – dyskalkulik. Aj jeho doučujem z matematiky. Tento žiak si vyžaduje trošku viac pozornosti aj intenzívnejší prístup, preto máme doučovanie dvakrát do týždňa – spolu 60 + 90 minút. Má šťastie, že má úžasných rodičov, ktorí sa mu snažia vytvoriť najlepšie podmienky na doučovanie a super spolupracujú. Od psychologičky mi zohnali odporúčanie na postup pri doučovaní, a tým sa riadim. Pokroky vidno z hodiny na hodinu a na môjho ôsmaka som naozaj pyšná. Vidím, koľko úsilia stojí za každým správne vypočítaným príkladom.

Keďže toto doučovanie mám neďaleko od miesta môjho bydliska, hneď po ňom idem domov. Nemôžem zanedbať ani moju prípravu do školy, a tiež sa chcem pripraviť na zajtrajšie doučovania. Túto prácu milujem a chcem sa jej venovať aj v budúcnosti.

ContactUs.com