0910/902 315, 0902/939 902 doucovanie@cielene.sk

Päť zdravých a deťmi obľúbených mlsiek

Hladný dospelý je zlý dospelý. Ešte o niečo viac to platí pri našich milovaných deťoch. Hoci rozbalenie čokoládovej tyčinky alebo otvorenie balenia chrumiek je veľakrát jednoduchšie, vždy si to dvakrát rozmyslite. Zdravé mlskanie je totiž pre ich telá a mozog prospešnejšie, ale príjemným bonusom je aj ustálená hladina emócií.
Navyše, ten pocit, keď sa vám do detského jedla podarí prepašovať niečo zdravého a malý odporca všetkého zeleného si to vôbec nevšimne, je na nezaplatenie.
Vybrali sme pre vás päť zdravých mlsiek, ktoré potešia vašich malých, keď im v brušku začnú vyhrávať muzikanti.

Utajené zelené smoothie

Zmixujte jeden banán, pol šálky kravského alebo mandľového mlieka, pol šálky mrazeného lesného ovocia a plnú hrsť zelených listov (špenát je najmenej odhaliteľný). Nalejte do pohárov a podávajte. Tmavá farba lesného ovocia schová všetku zeleň a dieťa nebude o ničom vedieť.

Banánové palacinky

Banánové palacinky sú zdravšia a napodiv aj jednoduchšia alternatíva klasických palaciniek. Zmiešajte jeden zrelý banán s dvoma vajíčkami – a je to! Zmes roztrite na naolejovanú a dobre rozohriatu panvicu a pečte mini palacinky vo veľkosti ľudskej dlane. Do cesta môžete pridať čučoriedky alebo nimi palacinky ozdobte.

Popcorn

Domáci popcorn je jednoduchý na prípravu a omnoho zdravší i chutnejší ako jeho supermarketová verzia. V hrnci s pevným dnom rozohrejte kokosový olej (cca 1 lyžicu na 1,5 šálky pukancovej kukurice), ešte do studeného oleja pridajte kukuricu, prikryte priehľadnou pokrievkou a v pravidelných intervaloch pretrepávajte – dôležité je, aby bola celá kukurica obalená v oleji. Popcorn je hotový, keď prestane pukanie. Kokosový olej dá pukancom jemne sladkastú chuť a štipka škorice zavŕši túto delikatesu do dokonalosti.

Domáce čučoriedkové tyčinky

Domáce cereálne tyčinku sú nielenže zdraviu prospešné, ale robiť ich s deťmi je úžasná zábava. Zmiešajte 1 banán, 80 g ovsených vločiek, 100 g lesného ovocia, hrsť hrozienok, 60 ml jablkového džúsu, 2 lyžice nasekaných ďatlí, 1 lyžicu nasekaných orieškov,1 lyžicu slnečnicových semiačok a 2 lyžice ľanových semiačok. Všetko zmiešajte dohromady a zmes natlačte do ľahko naolejovaného vyššieho pekáča. Pečte 25 minút pri teplote 180°C.

Chutný humus (hummus)

Hoci názov tejto cícerovej pochutiny neznie vábivo, deťom veľmi chutí a radi si doň namáčajú pásiky mrkvy, papriky či inej zeleniny od výmyslu sveta. Jednu konzervu cíceru, 1 strúčik cesnaku, 3 lyžice olivového oleja a 1 lyžičku sezamovej pasty tahini zmixujeme na hladkú zmes (podľa potreby je možné pridať trochu vody na dosiahnutie naozaj krémovej textúry). Podľa chuti dosolíme a dokoreníme.

Vytvorené v spolupráci s www.hladnabrusnica.sk.

ContactUs.com